عضویت اعضای کانون وکلای دادگستری زنجان  اطلاعات بیشتر →

جلسه هم اندیشی هیات مدیره کانون وکلای دادگستری زنجان با نماینده منتخب محترم مردم شریف زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی

جلسه هم اندیشی هیات مدیره کانون وکلای دادگستری زنجان با نماینده منتخب محترم مردم شریف زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی

جلسه هم اندیشی هیات مدیره کانون وکلای دادگستری زنجان با نماینده منتخب محترم مردم شریف زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی

جلسه هم اندیشی هیات مدیره کانون وکلای دادگستری زنجان با جناب آقای دکتر مصطفی طاهری منتخب محترم مردم شریف زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی

در این نشست که بتاریخ  ۲۸ تیرماه ۹۹ در محل کانون وکلای دادگستری زنجان برگزار گردید ،جناب آقای مهدی خلیلی ریاست محترم کانون و سایر اعضای هیات مدیره ضمن خیر مقدم و اعلام آمادگی جهت دراختیار قرار دادن ظرفیت تخصصی و کارشناسی وکلای دادگستری و کانونهای وکلا برای بررسی لوایح و تنظیم طرح های مورد نیاز و مطروحه در مجلس، به بیان دغدغه‌های نهاد وکالت و کانونهای وکلای دادگستری پرداختند. ایشان ضمن بیان اهمیت وضرورت استقلال کانون وکلای دادگستری بر آمادگی کانونهای وکلای دادگستری در همکاری با نمایندگان محترم و مجلس شورای اسلامی در جریان تصویب و تنقیح قوانین و خصوصا همراهی با قوه قضائیه برای تامین و حفظ حقوق عمومی و مبارزه با فساد تاکید نمودند.

در ادامه دکترعلی پزشکی، نائب رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری کشور- با اشاره به شأن و جايگاه داخلى و بين المللى نهاد وكالت، بر اين نكته تأكيد نمود كه اين شأنيت و جايگاه فقط در پرتو استقلال اين نهاد جلوه گرى خواهد داشت. نائب رئيس اتحاديه، ضمن بيان موانع تحقق استقلال نهاد وكالت، از تبصره ماده ٤٨ قانون آيين دادرسى كيفرى بعنوان يكى از مصاديق عينى نقض استقلال نهاد وكالت نام برد كه در عين حال اتقان و اعتبار احكام محاكم را در خصوص مهمترين پرونده هاى كيفرى با تهديد جدّى مواجه ميكند. دكتر پزشكى به ضرورت حذف يا اصلاح اين تبصره از سوى مجلس شوراى اسلامى تاكيد نمودند. ايشان در ادامه به بحرانهاي ایجاد شده عليه نهاد وكالت در سالهاى اخير اشاره و از اشخاص خواست تا در اظهارنظرها در مورد نهاد وكالت شتابزده عمل ننموده و به واقعیات موجود توجه نمايند.
در ادامه جلسه حاضرین به بیان دیدگاهها و دغدغه و مشکلات وکلای دادگستری و کانونها پرداخته و نمونه هایی از خدمات مستمر حقوقی وکلای دادگستری به جامعه و به ویژه نیازمندان و افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی و دیگر سازمانهای مردم نهاد را برشمردند.

در پایان نشست جناب آقای دکتر طاهری منتخب محترم مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی نیز بر تعامل با نهادهای مردمی از جمله کانون‌ وکلا وضرورت حفظ ارتباط مستمر برای استفاده از ظرفیت تخصصی کانون وکلای دادگستری تاکید کردند.

روابط عمومی کانون وکلای دادگستری زنجان